mandag 5. mars 2012

título desconocido

den er ikke ukjent, tittelen altsaa, jeg bare faker det for jeg fant ikke noe kliss som passet til posten.

1.resiepost. I´m alive. todavia. creds til kilroy. tulla. creds til meg. bank i bordet.
Alfred og jeg har vaert paa reise siden onsdag og vi klarer oss overaskende bra! 

jeg tok nesten kanksje verdens stoerste fly fra paris til caracas. det var funky. Vi sov mye i panama, what a jetlag. Jeg fikk sett casco viejo. typ gamlebyen. nydelig. og panama er formet som en U og gamle byen og nye byen er paa hver sin side saa jeg fikk se store bygninger, men jeg slapp aa gaa rundt dem. det var fint. Q guay. i casco viejo fikk jeg meg en kameravenn. vi var alene begge to, saa jeg tok bilder av henne og omvendt. hun var morsom. 





jess. solbrent. ingen overraskelser enda..

det er litt koselig



saa dro alfred og jeg  til bocas. og da tok vi nesten verdens minste fly. og flyet var en buss. en flybuss. den stoppet paa flere steder. jeg holdt paa aa gaa av paa feil holdeplass. men saa ble jeg stoppet og jeg kom meg til bocas. Vi var paa den sikre siden og hadde paa oss setebelte under hele turen, det er anbefalt.  Bocas er en ti minutter lang by, med flyplassen i midten. facinerende. majoriteten er 18-25 med god partyfaktor og 65 pluss. 

det er skolen og hostellet og greier. 
skolen er smooth. i dag var foerste skoledag. spansk er goey. merker at det flyter letter og lettere. selvom bocas ikke er den beste byen aa utvikle spanske i. Ettersom det bare er turister her omtrent, og de som ikke er det, snakker engelsk. kan det bli vanskelig. men det blir hva man gjoer det til... jeg snakker saa mye jeg kan. I dag var ogsaa foerste dag med jobbing. Jeg jobber paa gamlehjemmet denne uken. det var sjokk. men det er fint aa kunne hjelpe til. selvom jeg bare snakker med dem og spiller kort. saa er det bra for dagen deres. stimulasjon. og det er bra for spansken min. neste uke blir det nok skole... 

paa loerdag dro jeg og tre johanneser til strandparadis. alfred ble hjemme for han foelte seg ikke helt bra..


koko




dette er vaart nye rom. paa bed and breakfest. her skal jeg bo en maaned. det er knoett lite, men veldig koselig. se saa lite:


ut av vinduet er karibien. hvis jeg hopper ut saa kan jeg bade. Jeg badet fra balkongen av hostellet i stad. deilig. strandloesningen er teit her. for selvom det er en oey saa har de dekket hele sjoelinjen med barer og hosteller. Men det gaar fint. jeg har jo et av de hostellene naa...

Aa reise alene er fullstenidg frihet. Jeg gjoer hva jeg vil, naar jeg vil. anbefales. selvom det kan vaere hardt da. da er det bra man har kompiser som alfred

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar