fredag 27. april 2012

dot dot dot. pfjoh



Renske + cosechas <3

kvelden foer kvelden. vi feirer snart bursdag for martine!
bursdagfrokost 
 
Naar vi er inne paa familier maa Martine sin familie nevnes.. verdens rareste gjeng! kokko, med creepy far. Det er ganske rart hele den familie greia der. Men de elsker Martine. Eller elsker er et sterkt ord; de er veldig opptatt av Martine, hvor mye hva koster, hvor blaa oeyne hun har, hvor lang hun er og hvor blondt haar hun har. Viktigst er vel kanskje hvor godt hun ville passe sammen med genereltsett alle mennene her. Jeg har vaert paa besoek der noen ganger og de elsker visst meg ogsaa. Men det skal sies at Martine og jeg desverre ikke naar opp paa Kristins nivaa. De elsker Kristin. En norsk jente som bodde der for 10/15/20 aar siden!!! De har artikler, album og brev fra henne. Godt bevart i plastikkmapper. Foerste gang jeg var der tok de frem disse relikviene for aa vise meg. som om det var noe hellig, koranen, brakte de meg disse skattene.. kokko.

Jeg vil si at det toppet seg paa bursdagen til Martine. Familien ville lage et lite selskap og inviterte martines venner, Renske og meg. Da vi kom frem til bestemorens hus var det minimum 20 mennesker der som klappet og sang... Hele familien var til stede. Det innebar tanter, onkler, besteforeldre, kusiner og fettere. Hver familie hadde med gaver og vi fikk middag og kake med bursdagssang. Vi var alle slitne I kinnene etter aa ha smilt i tre timer I strekk. Det hele var veldig hyggelig, men fortsatt en smule rart og ukomf..
50%. kokko

vakker 
 
Uansett etter at vi dro fra familien til Martine dro vi opp paa skolen og hadde fest for martine. Med verdens rareste kombo av folk. Meg, Martine, Renske, Maartje (J ), Liza!, Belinda ( L). Og hallie (!!!) etter hvert. Fint det. Vi roemte etterhvert. Det ble litt rart.
 
  
Legg til bildetekst
Den foerste uken vaar i Turrialba var det Paaske, semana santa. Det var f.eks. grunnen til at jeg ikke kunne jobbe som laerer foerste uke og at det var mye som var lukket og stengt. Men vi fikk i hvertfall sett jesus korsfestelse spilt i byen. og det er jo ikke saa altfor lite.

det kuleste med dette var faktisk ikke den dansende romerske haeren, men musikken. Det var nemlig en helt ny form for live musikk. I opptoget var det en van med tre sangere, et piano og en gitar inni. Med hoeyatler ut av bilen. alternativt. 



Saa dro vi paa hiking. 
I helgen dro vi paa hiking I jungelen. Fire dumme jenter I rosa topper med skuldervesker og paraplyer. Jeg synes de neste bildene sier alt. Vi gikk oss bort.  
martine er i hvertfall klar.

nuudelig.




Da vi trodde vi nesten var fremme viste det seg at vi var helt feil sted, men hvis vi ville kunne vi godt faa see paa noen slanger. hvorfor ikke?
 


 
Men vi var ikke redde. vi holdt mote oppe selvom Belinda ble litt sur og negativ paa slutten. 
   
Etter noen lange timer I gjoerme kom vi frem til campingplassen. GOD GJENG. Etter kortspill, en oel,
nudler og stearinlys la vi, Martine og meg, oss i teltet. det var fint koselig. 
   


Dagen etter var det rafting. Ikke saa skummelt som jeg skulle trodd. En gang falt jeg nesten ut, men det var mer kult enn skummelt. (jeg orker ikke finne bilde naa. sry. kjipt for dere)
la escuela de español.

jeg planlegger resten av reisen min og forstaar at jeg overhode ikke har nok tid.
Mamma og pappa kanskje jeg bare blir her. tulla men kanskje
  

tre gode veninner. 


I uke to fikk martine endelig oppfylt sitt ene store oense paa denne turen. Helt siden jeg moette henne er det en ting hun ikke har klart aa holde kjeft om. Tucaner. Da hun tilslutt fikk sett denne fuggern var hun over seg av lykke. Det er mulig hun graat, men det vet jeg ikke med sikkerhet. 

Gaerne-skrulle-Liza hadde bursdag. Hun uttalte tydelig og gjentatte ganger at hun regnet med at vi fikset alt. Jeg hadde tross alt fikset en saa fin bursdag til Martine…. Haha, belinda (verdens kuleste og mest negative person) klikket og nektet aa kjoepe noe I det hele tatt. Saa vi kompromiserte med en liten bloetkake og filmkveld. Martine og jeg fikk ogsaa presset inn en bursdagsgave. Det skal sies at jeg ikke har noen ting I mot rare folk! Men frekke folk, og Liza var frekk, har jeg ikke saa mye til overs for..
lol 

Saa da ble det  filmkveld- P.S I love you. Filmkvelden ble plutselig avbrutt av at martine hoppet opp fra sofaen og sa med en hysterisk pich: “skorpion skorpion” Vi hoppet alle sammen opp fra sofaen. Martine skrek og jeg skrek litt, men sa “slapp av dua”. Helt til Martine fortalte meg at skorpionn hadde vaert paa mitt laar. Da freaket vi ut fullstendig, jeg begynte aa kaste av meg klaerne. Martine hadde trodd det var en edderkopp helt til hun hadde sett de store hornene. Vi gjorde mange undersoekelser paa sofaen, men fant den aldri igjen. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar