tirsdag 17. april 2012

"One always begins to forgive a place as soon as it's left behind." Charles Dickens


Tiden går så altfor fort. 
Vi kom til Bocas klokken 8 om morgnen akkurat i tide til skole. Jeg hadde ikke sovet mye på nattbussen så det var litt hardt. 
Når jeg tenker meg om har jeg vel egentlig ikke skrevet så mye om selve undervisningen. Det har vært litt mye styr med akkurat det. For de klarte liksom aldri helt å plasere meg i riktig klasse. Første uke var jeg nok i en litt for enkel klasse. da jeg sa i fra til Adrian sa han jeg skulle prøve ut uken og at det var bra med litt repetisjon. Det er jeg forsovet enig i så det var greitok. Men da jeg neste uke ble satt i en enda enklere klasse, måtte jeg snakke med adrian igjen. Han mente det var bra for snakkingen min, men det var det jo aldeles ikke. Det eneste som var bra med den klassen var at læreren, Marcos, var veldig veldig flink. Da jeg spurte han var han helt enig med meg og snakket med adrian.. Da fikk jeg komme i privat klasse med et annet par med adrian som lærer. Det var helt okgreit. neste uke fikk jeg Fernando som lærer det var okgreit. Det var først siste uke der jeg var virkelig fornøyd. Da fikk jeg igjen Marcos som lærer og lærte og fikk snakket masse. Men prosessen for å komme dit var altfor lang. jaja. uansett. 

Den siste uken fortsatte jeg å jobbe som assistent lærer og på gamlehjemmet. 
Trisdag arrangerte Maritne og jeg en tapasfest for Nora og Stephanie som hadde sin siste dag. Wow. det var veldig velykket om jeg skal si det selv. alle skulle lage hver sin rett, men Kim- kokken. lagde vel egentlig det meste. bra kveld.


 Iguana igjen med fyll og fanteri. Den natten sovnet jeg på rommet til martine. Og da fikk vi masse kjeft av adrian. Men det var egentlig bare komisk og argumentene hans var veldig dårlige. Jeg tror kanskje vi vant diskursjonen... 
Onsdag var det filmkveld med New Years Eve og Love actually. New Years Eve var relativt kjedelig. eller kanskje var jeg bare ikke riktig humør. den ble veldig morsom på slutten så det var jo fint:)
vi spilte monopol med lag hele dagen. vi spilte helt til Marcel og Kim gikk konkurs. tapere

Monopol

Torsdag var det Norske Tors bursdag.. Han fikk norsk taco og rosa kake. Han ble drita full, det var fint. Iguana igjen selvfølgelig. 

bursdagsbarn 

Fredag var det siste dag i Bocas. 1 mnd går veldig fort. Vi fikk aldri surfet i Bocas. Siste dag dro vi en svær gjeng til Om resturant og spiste nydelig mat. Deretter var det avgårde til konsert. Reaggea festival:) bandet vårt fra casa verde spilte først, det var fint. en god avslutning på en fantastisk måned.

vaar alles kjaere Iguana

con todo esto, endelig dom:
Bocas er verdens værste jalla. men det grodde på meg. Når jeg ser tilbake på det var det en fantastisk måned med de beste folkene. 
Martine, Renske, Marcel...
Marcos var den beste læreren. veldig pen, jeg vil ha en sånn mann. kjaeresten hans,  Geraldine, var Matines laerer. helt fantastisk hun ogsaa. ..
Om resturant er kaaret til beste bocas resturant paa denne bloggen. verdt hver eneste dollar. og du trenger ikke mange. alt i alt OM 5 ganger pluss.
Gourmet- beste supermarked. nam. sandwich, pizza, ariZona... 
Iguana, Casa Verde med Eduard og verdens beste band/venner. 
Playa Estrella, Carinero, Zapatillas

4 uker med ingenting. 4 uker med kos. 
4 uker var mer enn nok. men naa savner jeg det.
Det virker som Charles Dickens hadde rett.

tranquilo.

off to costa rica
xoxo turri girl

paa grensen til COSTA RICA.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar